W jakie witaminy i minerały zaopatrzyć się na sezon 2020?

Prawidłowa suplementacja może zadecydować o powodzeniu naszej terapii dietetycznej. Dobór prawidłowych witamin i minerałów powinien być zależny od osobistych potrzeb naszego organizmu. Inne substancje powinni przyjmować mężczyźni, sportowcy, a także dzieci. Dowiedz się, które witaminy i minerały są najpopularniejsze pośród poszczególnych grup w sezonie 2020.

Witaminy i minerały dla mężczyzn

Witaminy i minerały dla mężczyzn, którzy nie podejmują regularnych i intensywnych wysiłków fizycznych najczęściej uwzględniają cały ich komplet. W tym przypadku możemy dostosować witaminy i minerały w zależności od swojej diety. Jeśli jesteśmy na diecie wegetariańskiej – ogromną pomoc przyniesie witamina B12 w postaci metylokobalaminy. Dla mężczyzn na dietach wysokotłuszczowych, poleca się kompleks multiwitaminowy. Profilaktycznie w okresie zimowo-jesiennym zaleca się wdrożenie witaminy D.

Witaminy i minerały dla sportowców

W kwestii poprawy wyników sportowych, warto zaopatrzyć się w te witaminy i minerały, które tracimy w trakcie wysiłku. Istotne jest też zadbanie o to, aby w diecie nie występowały żadne niedobory. Suplementacja w przypadku sportowców ma sens pod względem zoptymalizowania i dodania organizmowi dodatkowej mocy.

Kluczowe znaczenie u sportowców mają witaminy z grupy B – odpowiadają za metabolizm energetyczny, gwarantując optymalny poziom energii, przyspieszając tym nasze osiągi sportowe. Świetnie rozwiązanie w trakcie cyklu redukcyjnego.

Gdy czujemy się, jakby sama siłownia nie wystarczała, a bieganie zdawało się ostatnią deską ratunku, możemy zdecydować się na witaminę D3. Ta, podobnie jak cynk bierze udział w procesie syntezy testosteronu.

Można polecić jeszcze dwa ważne minerały: magnez oraz potas. Zredukują one skurcze mięśni, poprawiając komunikację międzykomórkową. Nasze mięśnie będą pracować na 100%.

Witaminy i minerały dla dzieci

Dzieci to grupa, której poleca się witaminy i minerały w postaci syropów. Tabletki są bardziej problematyczne, narażając dzieci na niepotrzebne konsekwencje. W młodym wieku poleca się suplementację witaminą C – w celu wzmocnienia odporności, oraz jako przeciwutleniacz. Witamina D pomoże w przypadku dzieci, które mniejszą część dnia spędzają na dworze. Magnez z dodatkiem witaminy B6 to doskonały sposób na upewnienie się, że układ nerwowy dziecka funkcjonuje w należyty sposób. Jeśli dziecko nie spożywa mięsa – to tak jak w innych przypadkach – powinno otrzymywać suplementy z witaminami z grupy B.

Tło zdjęcie utworzone przez freepik - pl.freepik.com